Monday, August 07, 2006




Freur - Doot Doot

In 1981 begon het tweetal Karl Hyde en Rick Smith samen in de band Freur in Cardiff. Freur maakte electropop zoals die in de vroege jaren 80 populair is. Een grote hit hebben ze.Doot-Doot (1983) is in meerdere landen een hit. Een lang leven is Freur echter niet beschoren. Het 2e album flopt en Freur wordt opgeheven bij gebrek aan succes. Toch willen ze het opnieuw proberen. De leden van Freur richten in 1987 Underworld up. Voor mij de herinnering aan iets vreemde maar wel lekkere electropop en natuurlijk dat mooi hoesje van de single die ik nog steeds koester.

3 Comments:

Blogger Frank said...

Marc wat een prachtig initiatief deze weblog. Ik geniet nu al met volle teugen!! En met commentaar erbij wordt het dubbel zo leuk!!

Over Freur: mooi nummer inderdaad, echt zo'n eendagsvlieg. En ik maar denken dat ik die single had gekocht. Het lijkt me sterk dat we er twee hadden, dus ik vermoed dat jij het bij het goeie eind hebt ;-)

1:54 PM  
Blogger Marc said...

Ik heb het even in mijn platencollectie gekeken en inderdaad tussen de singles zat hij nog steeds, maar je mag hem wel lenen hoor.

2:08 PM  
Blogger Frank said...

Thx, maar ik probeer de mp3 wel te scoren. Ik was na al deze mooie nummers sowieso van plan om mijn (externe) harde schijf met die 10.000 mp3's weer aan te sluiten. Er is alleen nog een kabeltje zoek...

2:53 PM  

Post a Comment

<< Home

kostenloser Counter