Thursday, August 10, 2006

The Police - Roxanne

The police was een van mijn favorieten bandjes van de jaren 80. Roxanne (1979) was de kennismaking, en dat was een zeer aangename. Hoogste positie van deze knaller in de nederlandse hitlijst was maar 21ste plaats! De drummer van de band (stewart copeland) is altijd een van mijn voorbeelden geweest en nog steeds. Helaas stopte The police in 1985 waarna voorman Sting een enorme solocarriere tegemoed ging. Wist je trouwens dat The police maar een nummer 1 hit heeft gescoord in Nederland? (every little thing she does is magic)

1 Comments:

Blogger Frank said...

Voor mij is Police de band die me doet denken aan mijn studententijd in Eindhoven. Op kamer en studentenfeesten waar The Police volop voorbij kwam. Ik ben nog steeds een groot fan van het repertoire van Sting, vooral de slow nummers als Fragile en Fields of heaven.

Wat ik niet wist is dat de drummer een van je grote voorbeelden is geweest. Erg leuk om alsnog te horen!!!

2:29 PM  

Post a Comment

<< Home

kostenloser Counter