Tuesday, August 15, 2006

Simple Minds - WaterFront (Live ahoy)

The simple minds is een van mijn all time favorits. Hun muziekstyle is vooral in de beginjaren gebaseerd op new wave zoals toen nog meer bandjes deze style gebruikte (U2,Talkingheads,the smiths)
Mijn eerste grote popconcert in 1986 was van deze band. In het amsterdamse bos samen met 35000 mensen in de regen. Geweldig!
Laatste keer bij bospop 2004 gezien. In 2005 hebben ze hun nieuwste album "black & white 050505" opgenomen in de wisseloord studio's in nederland. Zeker de moeite waard om te luisteren.

3 Comments:

Blogger Frank said...

Mag ik me hierbij aansluiten: ook voor mij staan de Simple Minds hoog in mijn lijst van favorieten. Heb van al hun elpees ook nummers als mp3 verzameld. Laat ik ze nou ook in het Amsterdamse bos hebben gezien, maar volgens mijn geheugen was dat alleen met Henk en Marly. Omdat ik nog weet dat dit concert was vlak voordat ik Jolanda leerde kennen (augustus 1986) moeten we er toch samen zijn geweest. Ik was toen zwaar onder de indruk van die dikke Amerikaanse negerin die in een van hun nummers meezong. Ik kan alleen nu even niet op de titel van het nummer komen...

3:07 PM  
Blogger Marc said...

mmmhh, ik was er toch bij en ik heb er zelfs nog foto's van door jou geknipt. Valt me toch een beetje tegen Frank! haha.
Trouwens dat nummer met die dikke negerin was "alive & kicking.

3:18 PM  
Blogger Frank said...

Ok, ben nu helemaal overtuigd! En die zangeres, inderdaad dat was die onovertroffen uitvoering van Alive & Kicking, mooier dan toen heb ik hem nooit meer gehoord. Ik herinner me ook een erg kleurrijke lichtshow bij dit nummer. Je ziet het, mijn geheugen komt toch weer wat terug. En in de afgelopen maand ook nog een paar kilo afgevallen trouwens, echt waar. Het wordt weer wat hier ;-)

12:25 PM  

Post a Comment

<< Home

kostenloser Counter