Monday, August 28, 2006

depeche mode - see you


Depeche mode opgericht in 1979 was een van de new wave bandjes van de jaren 80.
Hun bekenste hit is natuurlijk "i just can't get enough" maar je doet de band tekort als je hun andere hits vergeet. Het zijn er teveel om op te noemen. Zanger Dave Gahan ging bijna teonder aan de drugsproblemen en deed enkele zelfmoordpogingen. Gelukkig zijn die niet gelukt en toeren ze nu weer over de wereld. Afgelopen maart waren ze nog in nederland in Ahoy.
See you was geen hit maar voor mij toch wel het geluid van depeche mode, donker, sober en af en toe beklemmend. Heel mooi om met z'n tweetjes naar te luisteren.

4 Comments:

Blogger Frank said...

Mooi hoe je DepĂȘche Mode karakteriseert: "Donker, sober en af en toe beklemmend", heel treffend! DepĂȘche Mode (en dan inderdaad met name "I just can't get enough" doet mij sterk denken aan jouw eerste band, Hot Shot. Dat nummer speelden jullie toch? Ik meen me een optreden in Helden (buitenlucht?) te herinneren, kan dat kloppen?

10:16 AM  
Blogger Marc said...

mmh, dat optreden in Helden klopt wel (parkfeesten in de tent 1985)
Daar heb ik nog ergens een video van geloof ik. Maar ik weet alleen niet meer welke nummers we gespeeld hebben. Het zou best kunnen. Moet weer eens in mijn archief duiken van oude cassettes met live opnames. Kom ik het misschien nog wel tegen.

1:17 PM  
Blogger Frank said...

Ja, de Parkfeesten inderdaad! Zelfs op video, geweldig man! Snel digitaliseren voordat het weg is. En voor de gein ook een nummer op YouTube zetten natuurlijk ;-)

3:52 PM  
Blogger Marc said...

Zou ik best eens kunnen doen. Waarschijnlijk wel lachen geblazen.

1:29 PM  

Post a Comment

<< Home

kostenloser Counter