Tuesday, September 12, 2006

Supertramp - Fool's Overture (live Toronto)


Super, Supertramp Fool's Overture is een klassieker van formaat.
Heel veel mooie muziek hebben ze gemaakt. Een beetje de klassieke band onder de popmuziek. Het herkenbare geluid (de toetsen en de zang) zijn hun handelsmerk en is uit duizenden te herkennen. Ja je raad het al, bij ons thuis vroeger heel veel supertramp en terecht ook, want ook deze band hoort in de popgeschiedenis een mooie vermelding te krijgen. Fool's Overture is een prachtige song die uiteindelijk toewerkt naar een massale climax. Het typische organ geluid en het mysterieuze middenstuk met beelden over de tweede wereldoolog en de hoge vocalen dat is Super.... Supertramp.

1 Comments:

Blogger Frank said...

Subliem!!! En ja mooi, die herinneringen aan Supertramp bij ons thuis vroeger. Ik geloof dat ik vrijwel alle albums heb en ineens komen er inderdaad weer momenten boven van samen naar Supertramp luisteren. Vanaf onze 'stereo-installatie' (ja dat brede zwarte geval). Ik kon zelf helemaal opgaan in die muziek.

Supertramp is denk ik ook mijn all time band. Maar eigenlijk is de muziek best wel zwaar, melancholisch. Toen Supertramp recent een keer op de autoradio voorbij kwam riep Paolo dat dit muziek was om depressief van te worden. Misschien is dat ook wel zo. Maar in die tijd heb ik er eindeloos van genoten, een van de weinige bands waar ik hele albums mooi van vond.

En dit nummer? Dat is natuurlijk ook het nummer van Veronica's Popjournaal, het werd als tune daarvoor gebruikt. En nog steeds geloof ik, bij het huidige Radio Veronica.

9:31 AM  

Post a Comment

<< Home

kostenloser Counter