Tuesday, September 05, 2006

The Sweet - Love Is Like Oxygen


The Sweet met "love is like oxygen" uit 1978. Een echte onvervalste glamrockband zoals die in de jaren 70 er waren. Voor mij is de gitaarriff in dit nummer echt een klassieker. Lekker hard afspelen. Ook typisch zijn de vocalen, allemaal van die hele hoge stemmetjes. Men zegt dat Queen ze hiervan afgekenen heeft. Zou best kunnen. Love like oxygen is hun laatste internationale hit. Werd vroeger bij ons thuis ook gedraait, als ik me goed herinner door mijn broer Thijs. Ja.. die was ook fan van Queen....

2 Comments:

Blogger Frank said...

This comment has been removed by a blog administrator.

12:16 PM  
Blogger Frank said...

Gaaf Marc. Ik herinner me ook laarzen met hoge hakken (net als bij Slade toch?). En veel van die eigenlijk net te commerciƫle platen, maar toch leuk. Blockbuster, Ballroom Blitz (die had Thijs toch?), Poppa Joe en Six teens. We hebben het over 1972, 1973, 1974. Ik ging naar de brugklas en er ging een heel nieuwe wereld voor me open. Mijn eerste klassefeestjes, voor het eerst met meisjes in een klas en de kennismaking met roken en bier. Overigens, ik kan het ook niet helpen, bij mij allemaal erg onschuldig. En voor de Sweet was Love is like oxygen het nakomertje en de afsluiting van een hele bijzondere episode.

12:58 PM  

Post a Comment

<< Home

kostenloser Counter